W3C “State of Absolute Alienation” (intervija)

February 26 2017, 0 Comments

Šī gada 24. februārī mūsu draugs un talantīgais producents W3C, īstajā vārdā Kristaps Fabiāns Geikins, klajā nācis ar jaunu minialbumu “State of Absolute Alienation”. Ieraksts realizēts sadarbībā ar Kanādā un Meksikā bāzēto izdevniecību “Infinite Machine”, kurai, starp citu, mēneša izdevniecības godu un titulu piešķīrusi internacionāli pazīstamā mūzikas platforma Resident Advisor, nodēvējot to par eksplozīvu un izceļot arī Kristapa svaigākā veikuma kvalitāti! “State of Absolute Alienation” sastāv no piecām absolūtām un eksaltētām kompozīcijām. Šis ir ceturtais W3C ieraksts kopumā un otrais no tiem, kuri saules gaismu ieraudzījuši arī vinila skaņuplates formātā. Aicinājām Kristapu uz īsu sarunu, lai noskaidrotu ko vairāk par viņu, viņa darbiem un sadarbību ar “Infinite Machine” izdevniecību.

R: Kas ir W3C?

K: W3C ir mans muzikālais projekts, ko iesāku 2014. gadā. Šo trīs gadu laikā, kopš producēju mūziku, mans mūzikas veidošanas rokraksts ir vairākkārt mainījies, bet visos skaņdarbos vienmēr pašā kodolā ir bijis tas pats — no Lielbritānijas elektroniskās mūzikas skatuves (grime / garage / jungle / UK techno) iespaidojusies skaņa ar tādu industriālu piesitienu. Pašam projekta nosaukumam kādreiz bija nozīme, bet pēdējā laikā esmu to atmetis, tā kā W3C ir vienkārši W3C.

R: Cik ilgā laikā tapa “State of Absolute Alienation” un vai ierakstam ir kāds vēstījums?

K: Ieraksts tika radīts pāris mēnešu laikā 2016. gada sākumā, kas bija tāds pagrūts laiks manā dzīvē, jeb precīzāk — šī ieraksta pabeigšana bija kā kulminācija šim periodam, kura laikā es nonācu ļoti dziļā bedrē. Šis minialbums ir tāda kā muzikāla dienasgrāmata manām sajūtām tajos ziemas/pavasara mēnešos, kuras es nevēlējos izteikt vārdos, bet kuras pašas plūda ārā muzikāli, un arī nosaukums labi apraksta gan izdevumā iekļauto mūziku, gan to, kā es tad jutos. Tagad, kad daudz ko savā dzīvē esmu mainījis uz labo pusi, arī pašam ir interesanti palūkoties atpakaļ, paklausīties un skaņdarbos saklausīt tās domas un sajūtas, kuras mani nomocīja tolaik.
Muzikāli es vēlējos izveidot ļoti agresīvu un industriālu izdevumu, kaut ko līdzīgu Tomas Urquita remiksam, kuru radīju kādu laiciņu iepriekš. Lai gan Lielbritānijas skaņa vēl aizvien ir pašā kodolā un labi dzirdama, šoreiz es šo skaņu drastiski pārveidoju un sakropļoju ar noise un industrial techno žanru raksturiezīmēm.


R: Pastāsti par sadarbību ar Infinite Machine. Kā tā veidojās, un vai ir kādi kopēji tālāki plāni?

K: Sadarbība ar Infinite Machine izveidojās ļoti organiski, jo izdevniecība labi saprata manu mūziku, un es pats arī jutu, ka manis radītais labi iederētos viņu kopējajā skanējumā. Tas viss aizsākās, kad Tomas Urquieta, kurš ir ļoti foršs mūziķis no Čīles, ar mani sazinājās ar vēlmi, lai es viņa minialbumam uztaisu remiksu. Pēc tā ar mani sakontaktējās arī izdevniecības galva, Čārlijs (producē zem vārda Wolf), kuru ieinteresēja mans skanējums un kurš vēlējās no manis dzirdēt vēl vairāk. Tā arī radās šis ieraksts. Runājot par nākotni, drīzumā Čārlijs uz Infinite Machine laiž ārā sevis producētu minialbumu, kurā varēs dzirdēt arī manis veidotu remiksu, un noteikti, ka pie tā arī mūsu sadarbība neapstāsies.

R: Kā raksturotu savu tagadējo skanējumu, un kā tu līdz tam nonāci?

K: Mana skanējuma centrā vienmēr ir bijusi Lielbritānijas elektroniskās mūzikas skaņa, it īpaši graims, ko var ļoti izteikti just manās iepriekšējās relīzēs. Mani ļoti iedvesmoja gan graima sākotnējie karaļi (piem., Wiley, Dizzee Rascal, JME), gan arī tādi graima renesances mākslinieki kā Mumdance, Logos, Mr. Mitch, bet laika gaitā es arvien vairāk virzījos uz industriālo pusi, it īpaši industriālo tehno. “State of Absolute Alienation” ir šīs kustības galupunkts, manuprāt, jo kopš ieraksta pabeigšanas es atkal vairāk virzos atpakaļ uz UK skaņu, šoreiz gan tehno virzienā. Šo jauno kustību ļoti iedvesmo tādas Lielbritānijas izdevniecības kā Livity Sound, Berceuse Heroique, Timedance, Hemlock, Hessle Audio.

R: Kāds ir tavs mūzikas radīšanas process un pielietoto instrumentu arsenāls?

K: Viena no lietām, kas mani vienmēr graimā ir intriģējusi, ir tā graima “nepareizā”, acīmredzami digitālā skaņa, kas nemaz nemēģina izlikties par kaut ko siltu un analogu, tāpēc arī es pārsvarā esmu pieturējies pie digitāliem risinājumiem. Pašlaik visu radu digitāli, izmantojot Ableton programmatūru ar dažiem sirdij tuvākajiem VST spraudņiem. Man liekas, FM8 ir sintezators, kuru esmu izmantojis visvairāk, un iZotope Trash 2 ir mans mīļākais rīks skaņas “izkropļošanai”. Es gan pēdējā laikā vēlos dabūt savās rokās arī kādu analogo sintezatoru.

R: Tava pirmā minialbuma “ROUTE RJ45 EP” (kuru izdevi 2014. gadā) skanējums kardināli atšķiras no tā, ko veido tagad. Pastāsti, kā tu raksturotu to mūziku, ar kuru sāki, un kas tevi motivēja “rakt šajā virzienā”?

K: Sākotnēji mani ļoti ieintriģēja Jersey club / ballroom / vogue kustība, kas diezgan aktīvi turpinās vēl šodien, tāpēc šī pirmā relīze arī bija daļa no tās pasaules. Mani jau tad interesēja graims, tāpēc arī pirmajā relīzē to daļēji var just, un pēc šīs relīzes es sapratu, ka tas būs tas īstais kodols manai mūzikai, jo tas manu uzmanību noturēja daudz ilgāk nekā Jersey club un Baltimore club, tā kā turpināju rakties tieši tajā virzienā. Arī industriālo pusi var labi just jau pirmajā izdevumā, un to es arī pēc tam izmantoju aizvien vairāk. Es domāju, ka šī industriālā pieskaņa un Lielbritānijas skaņas iespaids nekad no šī projekta nepazudīs.

R: Vai plānoti "State of Absolute Alienation" prezentācijas pasākumi un kā pats atzīmēsi šo notikumu?

K: Nav plānoti. Nav bijis laika plānot. Manas domas jau atrodas nākotnē — jau domāju un strādāju pie nākamā. Bet ja kāds vēlas mani satikt, ar mani parunāt, varbūt uzsaukt aliņu par labi padarīto darbu, mani varēs satikt marta DDA Treniņu Trešdienās. + Ja kaut kur spēlēju, tad par to var atrast info manā Facebook lapā.

R: Kādi ir tavi nākotnes plāni mūzikā? Kas nākamais?

K: Jau minēju remiksu, kas drīzumā iznāks uz Infinite Machine, bez tā es tagad strādāju pie sava pirmā albuma, kurā es šoreiz parādīšos minimālākā, vēl vairāk uz tehno vērstā skanējumā. Nezinu, cik ilgu laiku tas aizņems, nevēlos sasteigt, bet tas, ko jau esmu sastrādājis, mani ļoti priecē.

R: Kādas ir tavas pārdomas par Latvijas elektroniskās mūzikas skatuvi? Kurus no mūziķiem tu gribētu akcentēt?

K: Tā skatuve nav sevišķi liela, bet man patīk tas, ka tā ir ļoti dažāda un tā skaņa vispār nav vienveidīga. Ceru, ka mana mūzika arī varbūt kādu Latvijā iedvesmo pašam pieķerties un sākt ar visu šo nodarboties. Sirdij vistuvāk no Latvijas mūziķiem man sēž Minciisha Ieraksti, N1L, Ģirts Reiniks, Kodek, tas tā — uz sitienu.

Mini-albums “State of Absolute Alienation” ir jau otrais W3C ieraksts, kurš pieejams vinila skaņuplates formātā, pirmais bija sadarbībā ar Cold Recordings izdevniecību tapušais “The Atmospheric Entry EP”, ar kuru W3C pieteica un demonstrēja savu potenciālu uz internacionālās elektroniskās mūzikas skatuves. “State of Absolute Alienation” vinila skaņuplates formātā vari iegūt šeit, ieraksta digitālā versija lejupielādei pieejama šeit.

W3C @ facebook twitter soundcloud
Infinite Machine @ facebook twitter soundcloud bandcamp

Bloga autors: Roberts Džeriņš


Comments

comments